Sekito's eyes

Edit: Someone who help me to translate this comic, this is for the non-english users who can understand this ^_^  (Even I'm a modern Japanese language, I can't translate this because it's hard especially at last 2nd page but I'm trying to do best to understand and type Japanese)
四郎兵衛: 羽石人なん, できみのめわくろい の? どこか 悪い視力-
羽石人: なぜなら...
羽石人:  ぼくのははわもえてしんだねんどの世会で1000年かかてようやく、しらべた だからぼくわ おとうさんとくらしててみんな彼女ょのせいで ぼくを
If I type kanji wrong please ask or contact my email address ("About" or "Commissions") if there's any mistakes, I apologies for that..

漢字を間違えたら 私のメールアドレスに尋ねる(「About」と「Commissions」)、私わ申し訳ありません。

Edit 2: fixing texts so it can make better to read

Nintama (c) NHK
(c) 2019